29 września 2012

Projekt "żółty pies"

UDOSTĘPNIAJMY!

Projekt "żółty pies"


"Projekt  „żółty pies" skierowany jest do wszystkich właścicieli psów i ma na celu pomoc w rozpoznaniu potrzeb ich pupili.
Poprzez dodanie małej żółtej wstążki do smyczy psa, przekazujemy innym osobom informację, że pies nie jest gotowy na kontakt i powitanie.
Jeśli zobaczysz psa, który ma na smyczy ŻÓŁTĄ WSTĄŻKĘ lub cokolwiek żółtego przyczepionego do smyczy, oznacza to ,że ten pies potrzebuje więcej przestrzeni. Proszę nie zbliżaj się ze swoim psem do niego. Zachowaj odległość i pozwól właścicielowi z psem przejść w odległości od Ciebie."

"Jest wiele powodów, dla których część psów może  potrzebować więcej przestrzeni:
  • PROBLEMY ZDROWOTNE
  • W TRAKCIE SZKOLENIA
  • W TRAKCIE REHABILITACJI
  • STRACH LUB REAKTYWNOŚĆ WOBEC INNYCH PSÓW
W imieniu psów i ich właścicieli dziękujemy za wasze zrozumienie i pomoc!"



W ramach projektu, na stronie "DobreZwierzeta" (która bierze w tym udział) będą publikowane materiały, które mogą okazać się pomoce w pracy z „żółtymi psami".
Zapraszamy wkrótce!

Oto link do oryginalnej wersji projektu, w którym fundacja bierze udział. Koniecznie zajrzyjcie: http://www.theyellowdogproject.com  oraz http://www.gulahund.se/default_pl.asp

"Zapraszamy do rozpowszechniania tego plakatu wśród miłośników psów!"

14 komentarzy:

  1. Baaardzo mądry projekt.Sama jestem właścicielką owczarki niemieckiej,która nie zawsze ma ochotę na czyjekolwiek towarzystwo i w związku z takim jej charakterkiem często muszę wymijać lub tłumaczyć,że mój pies nie jest psem towarzyskim.A już tekst w stylu"ale mój piesek jest spokojny"rozkłada mnie na łopadki totalnie,szczególnie w momencie kiedy widzę jak na jej grzbiecie robi się szczotka i za chwilę będę miała lwa na smyczy:)W poniedziałek sprawię jej żółtą wstążkę-bez kokardki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tą akcją!
    Dobrze by było rozpowszechniać jakieś plakaty tego typu w parkach, jakiś skwerkach, u weterynarzy, żeby dotrzeć do różnych "typów" właścicieli, również tych, którzy zapewniają, że ich pieski są spokojne i lubią się bawić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! U groomer'ów, czy nawet jakiś sklepikach, aby dosłownie każdy człowiek mógł się o tym dowiedzieć. Na razie informacje idą przez internet dlatego też pomagam, to rozpowszechnić.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Też mam w planach zamieszczać u siebie informacje o tego typu inicjatywach, ale mam zamiar zrobić to w takim wyodrębnionym miejscu na blogu, a to dopiero, jak zajmę się nową szatą graficzną :D.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy projekt. Fajnie gdyby udało się go mocno rozgłośnić, bo jest przydatny. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki jest cel, dlatego też zachęcam Was wszystkich do opublikowania tej informacji na swoich blogach! :)

      Usuń
  4. Dziękuję za miły komentarz :))
    Oczywiście ten projekt opublikuję na moim blogu ,to na prawdę przydatna rzecz ,tym bardziej ,że wiele właścicieli w mojej miejscowości puszcza psy luzem co nie raz może kończyć się bójką :c Trzeba rozpowszechniać tę akcję !
    Również z chęcią będziemy śledzić wasze losy :)
    Pozdrawiam,Ala i Czika .

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa i pomocna notka, a tym bardziej przydatna!
    Na pewno, przy następnej notce, opublikuję tą informację ;)


    Pozdrawiamy ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale!
      O to właśnie chodzi, aby jak największe grono ludzi się o tym dowiedziało! :)

      Usuń
  6. świetny pomysł :) szkoda tylko ze ludzie w porównaniu do psów nie mysla. Czy moge podac Twój link do polecanych u mnie na blogu? masz swietne artykuly. i pamietaj prosze o kontakt gg w sprawie rudego;) przepraszam ze dopiero pisze ale wlasnie odczYtalam wiadomosc pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że możesz - to sama przyjemność!
      Zapraszam również do dołączenia do obserwatorów, będzie mi bardzo miło.
      Pozdrawiam. :)

      Usuń
  7. Dobry pomysł=) Bedę przyglądać się psom na spacerze czy coś takiego mają =) Mój na razie tego nie potrzebuje =) Fajny blog! Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł jest przedni, szczególnie sprawdzi się on u mojej Flopki, która już odkąd ją znaleźliśmy przejawiała strach (a co za tym idzie również agresję) wobec innych, a szczególnie dużych psów. Ten projekt pomoże nie tylko mnie, ale i z pewnością innym psiarzom. :)
    Swoją drogą naprawdę podoba mi się Wasz blog, cieszę się, że go znalazłam. ;)
    Pozdrawiam Ekoni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, za tak małe słowa. :)
      Pozdrawiam.

      Usuń