26 sierpnia 2012

Do it Yourself "DIY" (zrób to sam) - Pokonać nudę!

Etap dla początkujących szczeniąt oraz psów starszych!

Pogodę aktualnie mamy "pod psem", co niezbyt zachęca do aktywnego spędzania czasu na dworze z naszymi pupilami. Dlatego dobre pomysły na wspólną rozrywkę w takie dni są szczególnie w cenie.
Należy pamiętać, że najlepsza zabawa to taka, która stymuluje umysł i ciało.
Dlatego też mam dla Was coś specjalnego. Mianowicie, jak samemu zrobić zabawkę dla psa, która wzbogaci go umysłowo, aby pracował umysłem - nie ciałem!


Potrzebne nam będzie: 

  • przysmaki (kawałeczki parówki, kabanosa, kiełbaski, suche przysmaki...)
  • rolkę/i papierowe
  • ręczniki papierowe lub chusteczki higieniczne(2 - na jednego psa)



1. Po przygotowaniu wszystkich potrzebnych nam rzeczy należy odłożyć odpowiednią ilość papieru lub chusteczek. Mi potrzebne były 4 "porcje" ręczników papierowych, ponieważ mam dwa psy.
Następnie należy je ścisnąć w nieuformowaną kuleczkę (aby były nierównomiernie ułożone).














2. Wkładamy do naszej rolki papierowej (krótkiej) przysmak - u mnie były to 2 kawałeczki kiełbasy. Ważne jest aby do środka włożyć najciekawszą zawartość dla naszego psa. Dodatkowa zasada, to smakołyk musi mieścić się na samym środku rolki.















3. Tak włożone smakołyki do rolki zatykamy z obu stron ręcznikiem papierowym, bądź chusteczkami.


Uważam, że to doskonałe wykonanie dla psa młodego, jeszcze będącego szczeniaczkiem.
Aczkolwiek bywa tak, że tak młody psiak poradzi sobie również z etapem dla początkujących dorosłych psów, która wygląda następująco: 

  •  Robimy dokładnie to samo, krok po kroku, jak poprzednio (jedynie papier wpychamy głębiej, aby pozostały miejsca wolne po prawej i lewej stronie) i dodatkowo zaginamy boki - co sprawia, że psu trudniej jest dostać się do środka (dla szczeniąt zazwyczaj nie chce się rozgryzać aż tak "twardej" warstwy oraz może kaleczyć, jeszcze mięciutkie i rozwijające się dziąsła -jamę ustną.




Powyższa "zagadka" jest najprostszą zabawką, jaką możecie zrobić. Taka forma zabawy sprawia psu przyjemność, zaspokaja jego naturalne potrzeby. Dla psów, które mają pierwszy raz do czynienia z takim "czymś" może chwilę zająć dokopanie się do smakoszy. Natomiast bywa również, że pies nie wie co z daną rzeczą począć, lecz to krople w morzu, ponieważ pies wyniucha iż w środku jest coś atrakcyjnego i od razu pragnie się do tego dostać.






Bardzo ważne jest aby na pierwszy raz, robić najprostszy etap, ponieważ pies nie wie jeszcze o co chodzi. Moje już wcześniej dostały tego typu zabawkę i tym razem w mig zrobiły co należy. Niebawem będę robiła dla nich to samo, lecz z wyższym etapem - jestem ciekawa jak i pójdzie.













Moje psiaki zawsze chcą jeszcze więcej tego typu zabaw!

Co Wy na to? Robicie dla swoich ukochanych takie zabawki, a możne teraz zrobicie?
Pozdrawiam. 

17 komentarzy:

  1. Super, świetny i fajny pomysł! :)
    Maksiowi zrobię takie! ;)
    Na pewno będzie się bawił, bo już miał takiego typu zabawki! ;]
    I wykorzystamy Twój pomysł :))

    Pozdrawiamy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ;)
    Robiłam już kiedyś takie, ciekawie się to ogląda :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne i pomysłowe!
    Sposób na tanie zabawki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wkładam kawałek mięsa do plastikowej butelki po mleku:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł, mój Rufi byłby zachwycony, on bardzo lubi drzeć papiery. Niestety jest na diecie!:)

    Wyłącz weryfikację obrazkową!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję, że uświadomiłaś mi ten fakt! Nawet nie wiedziałam, że mam tę denerwującą opcję! :)

      Usuń
  6. Super pomysł!
    Ja kiedyś w opakowanie po jogurcie (jakieś wyższe) wrzucałam kilka smaków, podziurkowałam opakowanie i zatkałam czymś.
    No i psiak miał chwile jakieś zajęcie... :)
    Pozdrawiamy, Agata z cavsiami!

    ps.: Dodaję Cię do listy obserwowanych blogów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł! Pomyślę nad tym, muszę też coś takiego zrobić. :)

      Usuń
  7. Super :)
    Ja też Kropce robię takie zabawki w trudniejszym etapie i jeszcze inne :)
    To świetna zabawa dla psa .
    Pozdrawiamy A&K

    OdpowiedzUsuń
  8. No nie wiem, to trochę niebezpieczne bo pies może połknąć ten papier czy chusteczkę i się zapchać i tragedia gotowa. Małe psy to najczęściej by to połykały, więc ja bym nie ryzykowała z tą zabaweczką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pies za pierwszym razem może kawałeczek papieru zjeść, lecz to nie zaszkodzić pieskowi! Gdy smakosz dotrze do środka zorientuje się, że niezbędne rzeczy należy wypluć, bo nagroda jest w środku. Psy nie są głupie, moja droga! :)

      Usuń
  9. Hej! :D Takie zabawki na pewno się psom podobają. Co prawda sama jeszcze nie zrobiłam takiej, ale kto wie... Materiały mam . :) Chętnie dodam Cię do linek i będę odwiedzać.
    http://psowaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Szczerze powiedziawszy, jeszcze nie ogarnęłam wszystkich opcji na blogspocie, więc nawet sama nie wiem... ;) Coś poszperam później. Mówisz, że to wygodniejsze?

    OdpowiedzUsuń
  11. fajny pomysł.. choć u mnie to jeszcze musiałbym walczyć z kotami o taką zabawkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy pomysł! Na pewno wypróbuję. I na dodatek nie trzeba jakichś tam nie wiadomo ilu rzeczy. Nie kosztuje zbyt dużo. Mam nadzieję, że Lence się ona spodoba. :D

    OdpowiedzUsuń